Necât

Post Reply
mstf
Posts: 185
Joined: 30 Nov 2007, 16:43
Kan Grubu: A (+)

Necât

Post by mstf »

Necât-Ahirette kurtuluş- meselesinde bir bilgisi olan var mı?Hayrrettin Karaman hocayla birçok kişi bu konuda değişik görüşleri savunuyor.Hocalarımızın bu konudaki görüşleri nelerdir acaba?


http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?i=148 ... tinKaraman 15 ocak 2009
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/?i=134 ... tinKaraman 26 ekim 2008
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/defaul ... tinKaraman 31 Ağustos 2008
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/defaul ... tinKaraman 29 Ağustos 2008
http://yenisafak.com.tr/Yazarlar/defaul ... tinKaraman 22 Ağustos 2008

http://www.habervaktim.com/yazar/10953/ ... elesi.html 22 ocak 2009

http://www.ebubekirsifil.com/index.php? ... ete&no=795 30 Ağustos 2008
http://www.ebubekirsifil.com/index.php? ... ete&no=797 1 Eylül 2008

Konu hakkında bilgi edinilmesini sağlamak amacıyla linkleri koydum.Bu konuda başka yazan yazar var mı bilmiyorum.
Ehl-i irfan arasında aradım kıldım talep
Her hüner makbul imiş illa edeb illa edeb
User avatar
mehmetemin
Posts: 677
Joined: 02 Nov 2007, 16:45
Kan Grubu: 0 (+)

Re: Necât

Post by mehmetemin »

doğrusunu ALLAH bilir.

ehl-i kitab denen bir zümre vardır ,bunların durumları ile fıkıhta bazı hükümler var.fakat ehl-i kitabın ehl-i kitab olması için adı hristiyan yahudi olması yeterli değil.önemli kıstasın ahiret inancı olduğu,hesaba,cennete cehenneme inanmaları gerektiği belirtiliyor.yoksa kültürel bir takım hristiyan ve yahudilerde ahiret inancı yoksa müşrikten farkı kalmıyor.semavi dinlerin özelliği bu dünyada yapılanların bir hesabının olduğu ve yaratıcının insanları yaptıklarından yargılamasıdır.zaten yaratıcı insanları yargılamayacak olsa kitap ve peygamberi göndermesi gereksiz olur.ne iyi ne kötü emir ne yasak ne belli olması gerekir.

ayrıca deist bir anlayış kişinin imanı olduğunu göstermez.

kişinin sadece yüce bir yaratıcının olduğuna inanması çeşitli vasıflarla bu tanrıyı tarif edebilir hatta velevki kişinin bu tanrıyı islam inancındaki zat-i ve subuti sıftaların bulunduğu bir ilah olarak kabul etmesi bile iman değildir.çünkü desit ler peygamber ,din,kitab ,tanrının insana müdahalesini kabul etmezler.

onun için hristiyan ve yahudiyi kurtarırsan deistide haydi haydi kurtarırsın.allah ı bildikten sonra diğerlerine ne gerek var.ha hepsini kabul et ha hepsini reddet aynı kapıya çıkar.
Abdüllatif
Posts: 1556
Joined: 28 Jul 2007, 15:32
Kan Grubu: AB (+)

Re: Necât

Post by Abdüllatif »

Yazıları okumadım, ama necattan kastedilen, Hıristiyan ve Yahudilerin cennete gidebileceği ise;

Hocamız vefatından önce bir cuma veya tefsir sohbetinde, Hıristiyan ve Yahudiler cennete gidemeyecekler dediği için Akra FM, 30 veya 60 gün kapatma cezası almıştı.

(Az önce biraz baktım, yazıyı bulup ekleyim diye; sonra vaz geçtim. Belki bana faydası oluyor ama izleyiciler de biraz çaba sarfetsinler, kendileri bulsunlar. :) Onlara da faydası olur.

Benim araştırma yaptığım kaynak: esadcosan.awardspace.com

Başka kaynaklarım da var ama onlar özel, paylaşamam... :D Bu adreste hocamızdan bir çok şey var.
Vay, yüz bin vay kim dildardan ayrılmışam
Fitne–çeşm ü sahir u hunhardan ayrılmışam
Bülbül-i şûride em gülzârdan ayrılmışam
Kimse bilmez kim ne nisbet yârdan ayrılmışam!
mstf
Posts: 185
Joined: 30 Nov 2007, 16:43
Kan Grubu: A (+)

Re: Necât

Post by mstf »

Ehl-i irfan arasında aradım kıldım talep
Her hüner makbul imiş illa edeb illa edeb
Post Reply

Return to “Fıkıh”