Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Tekkemizin yolu, prensibleri, adâb ve erkânı, vs.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-El-Âyâ’üs-Sâbitetû:Cenab-ı Hakkın ilminde,görülmesinde mümkün olanın görülmesi.
-El-Efrâd:Kutbun nazarında bulunmayan kimselere verilen addır.
El-Ufuk’ül-Mübin:Bu kalbin en son nokta ve makamıdır.
-El-Ufuk’ül-A’la:Bu da ruhun en son noktası ve makamıdır.Uluhiyyet ve Vahdaniyet makamına kabul edilme derecesidir.
-El-Âlihiyyetü:Melek ve ruhani varlıklara verilen ilahi adlardan her biri,
-El-Emmâu:Bunlar Melami olanlardır.Yani,içindekini gizleyip dışa vurmayan kimselerdir.Melamiler,üzerlerindeki rütbeyi açığa vurmadan talebelerine fütüvvet devrederler.
-El-İmâmân:İki önder demektir.Bunlardan birincisi,kutnun sağında melekutü gözeten kişidir.İkincisi ise,kutbun solunda mülkü gözeten kişidir.İkincisinin derecesi ve makamı,birincisinden daha yücedir.Kutbun ölümünden sonra onun yerine geçecek şahıs da bu ikincisidir.Ümm’ül-kitap:Birinci akıl demektir.
-El-Ân’üd-Dâim:Ezel ve ebedin ilahi varlıkta bulunmasıdır.Halihazırda bütün zamanın Allah varlığında sürekli olarak bulunması ve ezel ve ebedin toplu olarak onun Zatında birleşmesidir.Bundan dolayı zamanın gizliliğine zamanın ulaşımı denir.
-Sermed’ül-Ân:Zamanın an ve saniyeleridir.Zamanın üst kısmında görülen süs,nakış ve değişmelerdir.Değişen hüküm,suret ve eserlerdir.Zamanın kendisi ise,devamlı olarak sabittir,değişmez.
-El-Enâniyyetü:,insanın kendisine nisbet ettiği her parça ve azasıdır.Ruhum nefsim,kalbim,elim,malım gibi…
-El-Aniyyetü:Zati derecesinin varlık olarak olduğu gibi gerçekleşmesidir.
-İnziac:Bir ses veya vaaz dinlemesiyle kalbin Allah’a doğru harekete gelmesidir.
-İnsidaa’ül-Cem’i:Birlikte çokluğun görülmesi ile birleşmekten sonra ayrılık demektir.
-El-Evtâd:Doğu,batı,kuzey,güney olmak üzere dört yönde bulunan ve yönlerde koruyuculuk görevini yapan dört ermiş kişiye bu yönlerin muhafazası hususunda Cenab-ı Hak,Nazar ve Kudretini tecelli buyurur.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Eimmetül-Esma:İlahi isimlerin ilk önceleri olan yedi isimdir.Bunlar;Hayy,Alim,Mürid,Kadir,Semi,Basir ve Mütekellimdir.Aynı zamanda bu isimler diğer ilahi isimlerin temeli ve esasıdır.
-Bab’ül-Ebvâd:Kapıların kapısı manasına gelir ki,bu da tevbe etmek demektir.Çünkü tevbe kulun Allah’ın huzuruna girmesi için ilk kapıdır.Diğer manevi kapılar tevbeden sonra açılır.
-El-Büdalâ:Bunlar yedi kişidir,mana aleminin önderleridir.Bunlar”el-Büdala”adının verilmesi ise,birisinin bir yerde veya bir manevi toplantıda bulunmadığı zaman bunlardan bir diğerinin vekillik yaptığı içindir.
-El-Bedenetü:Nefsin seyr-i sülukta ve Allah’a varan yolda mesafe katetmesi ve biraz daha zat-i bariye yaklaşmasıdır.
-El-Bark:Allah yolunda olan kula görünen ilk ilahi müjde.
-El-Berzah:İki varlık arasında perde demektir.Cisimlerin ruhlar arasındaki alem-i misale”El-Berzah”gibi dünya ile ahret arasındaki aleme de denir.
-El-Berzah’ül-Ca’mi:Keşifte ilahi vahdete vasıl olmaktır.Bu bütün berzahları kendisinde toplama makamıdır.
-El-Bast:Kalbin ümitli olması ve nefsin de huzura edilmesidir.Bunun zıddı ise,”El-Kabd”dır.Bu ise,korku ve husursuzluk demektir.Kalb ve nefsin manevi sıkıntılar içinde bulunmasıdır.
-El-Basiretü:Kalbin Allah’ın nuru ile eşyanın gerçek yüzünü görmesidir.Bazı kalb hekimlerinin dedikleri gibi nefis eşyanın dışındaki parlaklığı görebilir.Kalb ise mukaddes aleme açılan pencereden varlıkları Batıni incelikleri görür.
-El-Bakara:Nefsin ıslahı için kendisine çektiren riyazattan dolayı bu isim kinaye olarak verilmiştir.
-El-Bevadihu:Kalbe arız olan bast ve kabd halleridir.El-Bevadihu,El-Bavdihetü’nün cem’idir.Allah yolunda bulunan kulun kalbe gelen sıkıntı ve sevincidir.
-Beyt’ül-Hikmet:(Kalbin)ihlas ve samimiyetle dolu olmasıdır.
-Beyt’ül-Kudüs:Masivadan temizlenmiş yüce kalb demektir.
-Bet’ül-Muharrem:Haktan başka her hangi bir şeyle meşgul olmayan insan-ı kamil(olgun insan)kalbidir.
-Beyt’ül-İzze:Fena fillah derecesine eren kimselerin kalbidir.Hkta eriyerek yüce varlığa ulaştıkları için bu ad verilmiştir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Et-Tanis:Hak yoluna yeni giren müridin bazı zahiri tecillilere mazhar olmasıdır.
-Et-Tecalli:Mana aleminin kalbe mazhar olan nurlarıdır.Kalbe yapılan ilk tecelli zati olan tecellidir.Sıfat,suret ve resmin bulunmadığı sadece ahadiyyet isminin tecelli olunduğu bu ilk zati tecelli kalbi masivadan hakka ve vahdete döndürür.
-Et-Tecelliy’iş-Şuhudiyy:Nur olan varlığın açıkça görünmesidir.Hakkın bütün isim ve sıfatları ile kainatta müşahede edilmesidir.Hakkın bütün isim sıfatları ile kainatta müşahade edilmesidir.Kainatı rahmetiyle kaplayan yüce Allah’ın varlığını her şeyde görmek mümkündür.Bu görünüm insanı zatına ulaştırmaya yardımcı olur.
-Et-Tahakkuk:Hakkı isimlerinin suretinde görme makamıdır.Hakkı,ancak hakla görmek mümkündür.Bu derdeye gelen bir kul ile Hak arasında ne halk ve ne de herhangi bir şey perde olamaz.
-Et-Tasavvuf:Yüce Allah’ın ahlakı ile donanmaktır.
-Et-Talvin:Kapalı perde arkasında meydana gelen birçok manevi hallerden sonra en olgunluğa ulaşmaktır.Fena fillah’tan sonra ilahi isimlerin tecellisinde bekabillah’a ermektir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Es-Sikatu:Kesin olarak inanmaktır.Peygamber(s.a.v)in sözlerine,kadere ve gayb alemine şüphe götürmez bir şekilde güvenmektir.
-El-Cezbtü:Kulun sıkıntısız ve zorluksuz birçok merhaleleri katederek Allah’a yaklaşmasıdır.Bu yaklaşma durumunda bazı sarsıntılar görünür.İlahi yardımlara mazhar olmalıdır.
-El-Ceres:Öfkeli ses vuruşlarıdır.
-El-Cesed:Ruhlara arız olan ateş veya ışıklar şeklindeki ceset görüntüleridir.
-El-Celâ:Zati ilahinin kendi varlığında gene kendisi tarafından görünmesidir.
-El-Celâl:Allah’a yücelik ve büyüklüğü ile bizden gizlenmesidir.Yüce Allah’ın varlığının hakikatını ancak kendisi daha iyi bilir.
-El-Cemâl:Allah’ın varlıkları yaratması ile yüzlerine tecelli buyurduğu güzelliktir.Allah’ın her varlıkta celalinin eseri bulunduğu gibi mutlak cemalinin güzellik eseri de vardır.
-El-Camiyye:Masivayı kalpten silip bütün gaye ve hedeflerini yüce Allah’ın varlığına döndürmektir.Kalbin sadece yüce gayelere ve ilahi hedeflere ermek için meşgul demektir.Hatırında yüce Allah’ın varlığından başka hiçbir şey geçirmemektir.
-El-Cem’ü:Sadece Allah’ı görmek demektir.Hak ile kul arasında bütün varlıkların kalktığı ve sadece ilahi varlığın görüldüğü makamdır.
Cem’ül-Cem:Varlıklarda hakkı görmektir.Ayrıldıktan sonra birleşmektir.
Cennet’ülş-Ef’al:Lezzetli yemek,tatlı meşrubat ve güzel evlenmelerden meydana gelen sûri cennettir.Çalışmalarından dolayı dünyada elde edilen mükafattır.Buna amel ve nefsin cenneti de denir.
-Cennet’ül-Veraseti:Resûlüllah(s.a.v)uymakla meydana gelen ahlak demektir.
-Cennet’üs-Sıfat:İlahi sıfat ve isimlere mazhar olmakla meydana gelen kalp cennetidir.
-Cennet’üz-Zat:Ahadiyyetin güzelliğine mazhar olmakla meydana gelen ruh cennetidir.
El-Cenâib:Takva ve ibadet azığıyla nefsin bütün derecelerini atlayarak zat-i ilahiye’ye doğru yola çıkmaktır.Yakınlık ve kalp keşiflerine ermeden sadece Allah yolunda ruh ayağı ile yürümek makamıdır.
-Cihetâ-ed-diki Ve’s-Sia’ti:Bu zat-i ilahiyye’ye ermenin iki yönüdür.Yüce Allah’ı bildiğimiz ve anladığımız her eşyanın şekli ve biçimine benzetmekten kaçınmaktır.
-Cihetâ-et-Taleb:Bunlar da vücubiyyet ve imkaniyyet yönleridir.İlahi isimleri a’yan-i sabitede görme derecesidir.Ayan-i sabiteyi talep etmek ise,ilk belirtilen yüce varlığa dereceli olarak yükselmektir.
-Cevahir’ül-Ulumi Ve’l-Enbai Ve’l-maarifi:Zamanın ümmet ve şeriat’ın değişmeleri ile değişmeyen ve değiştirilmeyen gerçeklerdir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-El-Hal:Kalbe gelen çeşitli durumlardır.Üzüntü,korku,sevinç,darlık ve genişlik gibi kalbin cilveleridir.Bu haller zevk halinde devam ederse melekeye dönüşür.
-Hüccet’ül-Hakkı-Alel-Halk:Bu insan-ı kamildir.Hz.Adem(a.s)in meleklere karşı hüccet olması gibi bu olgun insanlarda diğer insanlara hüccet olurlar.Hz.Adem(a.s)ın meleklere her şeyin ismini öğrettiği gibi bunlarda halka öğretmenlik ve mürşidlik yaparlar.
-El-Hicâb:Hakikatleri tecelli edilmesine engel olan kalbin üzerindeki perde ve örtülerdir.Kevni ve zahiri suretlerdir.
-El-Hurûf’ül-Âliyât:Gayb aleminin gizliliğinde tohumlar gibi saklı olan zati iş ve fiillerdir.Arifi billah’ın dediği gibi:”Biz taşınmayan hurûf’ül-Âliyatız.Dallarımız tek bir tohumun köküne bağlıdır.Orada ben senim,biz sen’iz ve sen O’sun.Her şey O’dur ve onda gizlidir.Bu sırrı vuslata erenlerden sor.”
-El-Hürriyetü:Allah’tan başka diğer varlıkların ve maddenin esaretinden kulu olmaktan çıkararak Allah’a kul olmaktır.Hakiki hürriyet Allah’a kul olmaktır.Ermişlerin hürriyeti ise bütün bağlardan kurtulup nurlar nuruna ermektir.
El-Harak:Fena fillah mertebesinde olan kulun içinde bulunduğu cazibeler devri ve durumlardır.Bu durumun başlangıçı Berktir ki yanma ve ateşlenmeler ilahi varlığa erişmekle söner,sukunet bulur.
-Hıfz’ül-Ahd:Allah’ın kulları için koyduğu sınırı aşmamaktır.Buyruğunu tutmak,yasakladığından da kaçınmaktır.
-Hıfz’u Ahd’il-Rububiyeti-Ve’l-Ubudiyyeti:Her türlü kemalatı Allah’tan,her eksiklik ve noksanı da kendi nefsinden bilmek ve inanmaktır.
-Hakikat’ül-Hakaik:Bütün hakikatleri kendisinde toplayan zat-ı ahadiyyettir.Buna hazret’ül cem’i ve’l-vücud da denir.
-Hakikat’ül-Muhammediyye:İlk belirtide var olan ve bütün varlığın esası olan zattır.Buna ism-i azam da denir.
-Hakaik’ül-Esma:bütün sıfat ve isimlerde zatın varlığı demektir.
-Hakk’ül-Yakin:Ahadiyyet makamında hakkı hak olarak görmektir.
-El-Hikmetü:Eşyayı bütün hakikat ve hususiyetleri ile bilmektir.Varlıklar arasındaki hüküm;sebep ve müsebbip bağları yönünden öğrenip kainattaki düzenin inceliğine ve yaratıcısının kudretine inanmaktır.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-El-Hikmetü’l-Mantıkü-Biha:Bu şeriat ve tarikat ilimlerine verilen addır.
-El-Hikmetü’l-Meskütü-Anha:Bu sırların ve gayb aleminin ilmidir.Bunu ilm-i halk ve zahir ilminin alimleri bilmezler.Bunu ancak hakikat erbabı bilir ve anlar.Bunlardan başkasının bilmesi,onların yokluğuna sebep olur.
-El-Hikmet’ül-Meçhületü:Bizim bilgimize kapalı olan hakikatler bilgisidir.
-Vecb’ül-Hikmeti:Allah’ın bazı emri ve işlerindeki hikmetinin yönüdür.Buna inanmak lazımdır.Bazı iyi kulların ızdırap çekmesi çocukların ölmeleri,cehennemde ebedi kalma gibi hüküm ve durumlar karşısında inanmak ve rıza göstermek gereklidir.Her şeyde Allah’ın adaletine inanmaktır.
-El-Hikmet’ül-Camiâtü:Hakkı hak olarak bilmek ve ona uymaktır.Batılı da batıl olarak bilmek ve ondan sakınmaktır.
-El-Havatır:Kalbe gelen hitaplardır ki,dörde ayrılırlar.Birincisi Rabbani olandır.Bu kula gelen ilk işaretlerdir.Bunlar doğru ve gerçektir.Yanlışlık ve yanıtmalardan uzaktır.İkincisi melekdir ki,yapılan bir işte,iyilik ve düzeltmek için insanın kalbine glen ilhamdır.Üçüncüsü nefsani olup nefsin arzu ve isteklerinin içinde bulunduğu hisler ve duygulardır.Dördüncüsü ise,şeytanidir:İnsanı hakka karşı gelmek için çağrıda bulunan ses ve duygudur.
-El-Hatem:Kendisi ile peygamberliğinin sona erdiği kişidir.O da peygamberimiz Hz.Muhammed(s.a.v)dir.Ondan sonra peygamber gelmiyecektir.Bir de tasavvufta”Hatem’ül-Vilaye”vardır ki,ahir zamanda gelecek ve onunla velayet son bulacaktır.Bu zatla dünyanın ıslahı mümkün olacaktır.
-Hırkat’üt-Tasavvuf:Müridin kendi şeyhi tarafından giydirildiği bir elbise türüdür.Bundan gaye ise,takva ve zühd elbisesidir.
-El-Hıdır:Kalb ve bast hallerinin zahir olmasıdır.Peygamber Efendimizden yapılan bir rivayette Hızır’ın Hz.Musa(a.s)zamanından kalan ruhani bir şahıs olduğu meselesine gelince böyle bir rivayet ne aklen,ne de naklen mümkün değildir.Böyle bir rivayetin aslı yoktur.
-El-Hateretü:Kulu Rabbine çağıran bir iç duygudur.Bu duyguyu susturmak mümkün değildir.
-El-Hilletü:Kulun Allah’ın ahlakı ile donanması ve onun varlığına ayna olmasıdır.
-El-Halvetü:Haktan gelen sırları gizlemektir.Kendisine zahir olan halleri hiç kimseye sezdirmemektir.Halvetin hakiki manası budur.Suri şekliyse,Allah’a dua etmek ve ona yalvarmak için tenhaya ve ıssız bir yere çekilmektir.
-Hal’ül-Adat:Hakkın emirlerine uyarak kulluk vazifelerini tam olarak yerine getirmektir.
-El-Halk’ül-Cedid:Kendi varlığından sarf-ı nazar ederek bütün ruhunu ilahi varlığa bağlamaktır.Bu ilahi varlığa bağlayış öyle kuvvetli olmalıdır ki,her an Allah’tan gelen yeni nurları kendi varlığında ve kalbinde duyabilsin.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-El-Hikmetü’l-Mantıkü-Biha:Bu şeriat ve tarikat ilimlerine verilen addır.
-El-Hikmetü’l-Meskütü-Anha:Bu sırların ve gayb aleminin ilmidir.Bunu ilm-i halk ve zahir ilminin alimleri bilmezler.Bunu ancak hakikat erbabı bilir ve anlar.Bunlardan başkasının bilmesi,onların yokluğuna sebep olur.
-El-Hikmet’ül-Meçhületü:Bizim bilgimize kapalı olan hakikatler bilgisidir.
-Vecb’ül-Hikmeti:Allah’ın bazı emri ve işlerindeki hikmetinin yönüdür.Buna inanmak lazımdır.Bazı iyi kulların ızdırap çekmesi çocukların ölmeleri,cehennemde ebedi kalma gibi hüküm ve durumlar karşısında inanmak ve rıza göstermek gereklidir.Her şeyde Allah’ın adaletine inanmaktır.
-El-Hikmet’ül-Camiâtü:Hakkı hak olarak bilmek ve ona uymaktır.Batılı da batıl olarak bilmek ve ondan sakınmaktır.
-El-Havatır:Kalbe gelen hitaplardır ki,dörde ayrılırlar.Birincisi Rabbani olandır.Bu kula gelen ilk işaretlerdir.Bunlar doğru ve gerçektir.Yanlışlık ve yanıtmalardan uzaktır.İkincisi melekdir ki,yapılan bir işte,iyilik ve düzeltmek için insanın kalbine glen ilhamdır.Üçüncüsü nefsani olup nefsin arzu ve isteklerinin içinde bulunduğu hisler ve duygulardır.Dördüncüsü ise,şeytanidir:İnsanı hakka karşı gelmek için çağrıda bulunan ses ve duygudur.
-El-Hatem:Kendisi ile peygamberliğinin sona erdiği kişidir.O da peygamberimiz Hz.Muhammed(s.a.v)dir.Ondan sonra peygamber gelmiyecektir.Bir de tasavvufta”Hatem’ül-Vilaye”vardır ki,ahir zamanda gelecek ve onunla velayet son bulacaktır.Bu zatla dünyanın ıslahı mümkün olacaktır.
-Hırkat’üt-Tasavvuf:Müridin kendi şeyhi tarafından giydirildiği bir elbise türüdür.Bundan gaye ise,takva ve zühd elbisesidir.
-El-Hıdır:Kalb ve bast hallerinin zahir olmasıdır.Peygamber Efendimizden yapılan bir rivayette Hızır’ın Hz.Musa(a.s)zamanından kalan ruhani bir şahıs olduğu meselesine gelince böyle bir rivayet ne aklen,ne de naklen mümkün değildir.Böyle bir rivayetin aslı yoktur.
-El-Hateretü:Kulu Rabbine çağıran bir iç duygudur.Bu duyguyu susturmak mümkün değildir.
-El-Hilletü:Kulun Allah’ın ahlakı ile donanması ve onun varlığına ayna olmasıdır.
-El-Halvetü:Haktan gelen sırları gizlemektir.Kendisine zahir olan halleri hiç kimseye sezdirmemektir.Halvetin hakiki manası budur.Suri şekliyse,Allah’a dua etmek ve ona yalvarmak için tenhaya ve ıssız bir yere çekilmektir.
-Hal’ül-Adat:Hakkın emirlerine uyarak kulluk vazifelerini tam olarak yerine getirmektir.
-El-Halk’ül-Cedid:Kendi varlığından sarf-ı nazar ederek bütün ruhunu ilahi varlığa bağlamaktır.Bu ilahi varlığa bağlayış öyle kuvvetli olmalıdır ki,her an Allah’tan gelen yeni nurları kendi varlığında ve kalbinde duyabilsin.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Ed-Debür:Debür batıdan esen bir rüzgarın adıdır.Bunun zıddıysa sabâ rüzgarıdır.Batıdan esen nefsin kuvvet ve hırcınlığından kinayedir.Sabâ ise,ruhun güzelliğinden kinayedir.Bu manada Resûlüllah(s.a.v)şöyle buyurmuştur;”Ben sabâ ile zafer buldum.Ad kavmiyse Debur ile yok oldu.
-Ed-Dürretül-Beydâ:Birinci akıldır.Peygamber Efendimiz(s.a.v)bir hadislerinde;”Allah’ın ilk yarattığı şey ed-Dürretül-Beyda”diye buyurmuşlardır.
-Zehairullah:Bunlar Allah’ın sevgili kullarıdır.Allah,bunların yüzünden halka yapacağı bela ve musibetleri kaldırır.Açlık gününde de azık nasıl lazımsa,bela ve musibet gününde de zatlar öylece lazımdır.
-Ez-Zevk:Zat-i ilahinin müşahedesi anında bütün zorluk ve sıkıntılardan sonra duyulan ilk tattır.Müşahede makamının ortası meşreb,sonu ise reyyan(tam duymak)dır.Bu da başkalarından sırrı saklamakla elde edilir.Bu sırrı açığa vuranlar davayı kaybetmiştir.
-Zü’l-Akl:Zahjir gözü ile halkı batın gözüyle de Hakkı gören kimsedir.Bütün perde ve bağlardan sıyrılarak mutlak varlığın aynasında her şeyi görebilme kabiliyetidir.
-Zü’l-Ayn:Zahir gözü ile Hakkı batın gözü ile de halkı gören kimsedir.
-Zü’l-Akli Ve’l-Ayn:Hakkı halktan,halkı Haktan gören kimsedir.Birlik içinde kainatı tek bir aynada görmektir.Çokluk bağları kopmuştur ve sadece Hakkın mutlak (tek)yüzü apaçık olarak müşahede edilmektedir.
-Ez-Zacir:Mü’minin kalbinde olan Allah korkusu ve ürpertisidir.
-Ez-Züccâcetü:Nur süresinde işaret edilen züccâce^den gaye kaltir.Misbah ruh,şecere nefis mişkat ise bedendir.
-Ez-Zümerde:Nefsin bütünü demektir.
-Ez-Zaman:Elif harfi bahsinde gördüğümüz gibi,devamlı olarak varlığı bulunan ilahi zatın ezeli ve ebediliği kastedilmektedir.
-Zevâhir’ül-Enba ve Zevahir’ül-Ulüm ve Zevahir’ül-Vuslati:Bunlar tarikat ehline verilen derecelerdir.Bunlar ilimlerinden dolayı şereflidirler.Çünkü maddi ve manevi krtuluş bu ilimlerin nurlarına bağlıdır.
-Ez-Zeytünetü:Fikir kuvvetinden dolayı nefsin Allah varlığı hakkında meşgul olması ve ilahi nurları devşirmesidir.
-Ez-Zeyt:Allah’ın başarısından dolayı nefse verdiği nurlar ve kuvvetlerdir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Er-Rai.Dünyayı ıslah etmek için siyasi ilimleri okuyan ve insanların birlik ve beraberlik içinde yaşamalarını düşünen ve arzu eden kimsedir.
-Er-Rân:Nefsi arzular ve istekler dolayısıyla mukaddes ve manevi alem ile kalb arasına giren bir perdedir.Bu perde dolayısıyla kalb karanlıklar içinde kalır ve ilahi nurlardan istifade edemez.
-Er-Rab:Yüce Allah’ın bir ismidir.Rezzak ve Halik gibi Rab da A’yan-i sabiteden doğan ilahi isimler cinsindendir.
-Rabb’ül-Erbab:Bununla ism-i âzam ve yüce Allah’ın büyüklüğü kastedilmektedir.Her şeyin kaynağı ve bütün varlıkların muhtaç olduğu O’dur.O’nun büyüklüğü bütün istekleri kapsamaktadır.
-Er-Ratk:Yer ve göklerin yaratılmasından ve eşyanın madde olarak meydana gelmeden önce Allah’ın birliğinin yüceliği ve büyüklüğüdür.
-Er-Rahman:Yüce Allah’ın dünyada yarattığı ve bütün isimlerin tecelli buyurduğu sonsuz nimettir.Varlıkta görünen kemalatın bütünüdür.
-Er-Rahim:İmanlı olanlara ihsan ve ikram buyurduğu manevi kemalattır.Onun tevhidine ve marifetine ermek bahtiyarlığıdır.
-Er-Rahmet’ül-İmtinaniyyetü:Yapılan amele göre verilen mükafat ve nimettir.Kur’an da şöyle buyrulmaktadır:”Her şeyi ilim ve rahmeti ile kuşatan O’dur.”
-Er-Rahmet’ül Vücudiyye:Kuran’ı kerim de mü’minler için vaad edilen ilahi rahmettir.”Benim rahmetim iyilik yapanlara yakındır.”Bu da ilahi ihsanın içindedir.Çünkü Allah rahmet ve cennetini sadece ihsanından dolayı ikram buyurmaktadır.
-Er-Ridâ:Allah’ın kulları üzerinde görünen sıfatlarıdır.
-Er-Redeyyü:Allah’ın kullar üzerinde batıl olarak görünen sıfatlardır.
-Er-Resm.Bu varlıklar ve varlıkların sıfatları demektir.Allah’tan başka her şeye verilen addır.
-Rüsûm’ül-Ulûm ve Rukûm’ül-Ulûm:İnsan varlığı üzerinde ilahi varlığı sezmek ve bilmektir.
-Er-Raünetü:Nefsin payını vermek ve onun yaradılışının gereği davranışlarda bulunmaktır.
-Er-Rakikatu:Allah’tan gelen bir ruhani zevk ve inceliktir.İlim amel ve ahlaktan gelene er-Rakikat’ül-uruç denir.Doğrudan doğruya Allah’tan gelene de er-Rakikat’ün-nûzül denir.Bunların hepsi tarikat ilimleri ile sağlanır.
-Er-Ruh:Halk ilmine göre ruh,insanda mücerret olarak mütalâa edilen bir varlıktır.Hekimlere göre ise,insan vucüdunda kalbe bağlı olarak var olan bir buhardır.Bu buhar insanda hareket duygu ve canlılığı meydana getirir.
-Er-Ruh’ül-A’zam,Ve’l-Akdem,Ve’l-Evvel,Ve’l-Ahir;Birinci akla verilen adlardır.
-Er-Ruh’ul-İlka:Gayb aleminden kalblere atılan kuvvettir.Bu Cebrail’e verilen bir ad olduğu gibi,Kur’an da verilen addır.Kur’an da şöyle buyrulmaktadır:”Arşın sahibi O’dur.Kullarından istediğine kendi emriyle ruhu ilka eder.”
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Es-Sabigatu:Kur’an da mü’minler için müjdelenen ezeli nimet ve mükafatlardır.Yüce Allah Kur’an da şöyle buyurmaktadır.”İman edenleri müjdele!Onlar için rablarının yanında dostluk muamelesi vardır.”
-Es-Salik:Allah’a giden yolda yolculuk yapan kimseye verilen addır.Bu mürid ile müntehi arasında bulunan kimsedir.
-Es-Sabhatu:Boş ve yok olma demektir.
-Es-Setr:Seni gayene ulaşmaktan alıkoyan dünyadaki her angele verilen addır.Maddenin insan ruhunun yüceliklere erimemesi için örtü olmasıdır.
-Es-Setâir:Kainatın ilahi isimlere mazhar olması dolayısıyla dışta görünen suretlerdir.
Es-Sütür:Hak ile halk şühud ile gayb alemleri arasında kalan insanın dış ve maddi şeklidir.
-Sücüd’ül-Kalb:Kalbin yüce Allah’ı müşahede ettikten sonra sadece onunla meşgul olmasıdır.
-Es-Sahk:Yüce Allah’ın varlığı karşısında kulun kendisinden geçmesidir.
-Sıdret’ül-Münteha:Tarikatta yapılan bütün çalışma ve çabalardan sonra varılan ve ulaşılan en son noktadır.
-Es-Sırr:Hak yoluna yönelen kişinin mazhar olduğu gizli hallerdir.
-Sırr’ül-İlmi:Dünyanın ve varlıkların yaradılış hikmetini bilmektir.
-Sırr’ül-Hâl:Allah’ın bir işte gayesini bilmektir.
-Sırr’ül-Hakikati:Her şeyde yüce Allah’ın varlığıyla ilgili sezilen ve açıklanmayan bilgidir.
-Sırr’ül-Tecelliyat:Kalbte ilk tecelliyle açılan ahadiyyetin müşahedesidir.Bütün ilahi ismlerin bu ahadiyyet tecellisi içinde gizlenmesi ve kainatta,her şeyde sadece sureti görünen zat-i ilahinin müşahedesidir.
-Sırr’ür-Kader:Her şeyin ezelden ilm-i ilahide var olmasıdır.
-Sırr’ür-Rubûbiyyeti:Her şeyin varlığı ve gelişmesinin yüce Allah’ın rububiyyetine bağlı olmasıdır.
-Sırru Sırr’it-Rububiyyeti:Kainatta rububiyyeti ilahiyyenin suretler şeklinde görülmesidir.
-Sarair’ül-Asar:Kainattaki varlıkların yüzünde görünen ilahi isimlerinin tecellileridir.Bu ancak vuslat anında anlaşılır.
-Siret’ül-Kalb:İnsan-ı kamilin(olgun insanın)kalb penceresinden berzah alemini seyretmesidir.
-Es-Sefer:Kalbin Hakka yönelmesidir.
-Sükut’ül-İtibarat:Zat-i ahadiyyeti bulmak demektir.
-Es-Simsimetü:İbarenin ve hakikatin inceliğine ermektir.
-Sual’ül-Hadreteyn:Ayan’ın zahiri yaradılış üzerinde rahmaniyyet sıfatının vacib’ül vücudu göstermesi ile imkanın ilahi isimlere aynadarlık yapmasıdır.
-Sivad’ül-Vechi Fi’d-Dareyn:Kulun zahiri ve batini külli ve cuz’i dünyavi ve uhrevi hiçbir varlığının kalmamasıdır.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
dergah
Posts: 318
Joined: 30 Nov 2007, 23:53
Kan Grubu: B (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by dergah »

Sa


Teşekkür ederiz.Allah cc razı olsun.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Eş-Şahid:Kalbe gelen müşahedenin belirtileridir.Varlığının bulunduğuna ve her şeyi ilmiyle kapladığına şahid olan akli ve kevni delillerdir.
-Şa’büs-Sad’i:Vahdetten ahadiyyete yükselmektir.Bu yükselişten sonra halka irşad hizmetini yapmak için ahadiyyetten tekrar vahdete dönüş vardır ki,buna sad’üs-Şa’b denir.
-Eş-Şâfi:İlahi ismlerin birer görüntüsünden ibaret olan varlıklar dünyası demektir.
-Eş-Şühûd:Hakkı hak olarak görmektir.
-Şühûd’ül-Müfassal fil mücmeb:Ahadiyyet makamı kesreti(çokluğu)görmektir.
-Şühûd’ül-Mücmel fil-Müfessal:Kesrete(çoklukta)ahadiyyeti(birliği)görmektir.
-Şevâhid’ül-Hak:Kainatta bulunan varlıkların Allah’ın varlığına delalet etmesidir.
-Şevâhid’üt-Tevhid:Her şeyde yüce Allah’ın varlığını ve birliğini görmektir.Bu mevzuda şair der:”Her şeyde O’nun varlığını gösteren bir alamet vardır.Bu onun bir olduğunu bildirmektedir.”
-Şevâid’ül-Esma:Varlıklarda ilahi isimleri çeşitli şekilde görmektir.Merzuk’un Rezzak’a,Hayy’ın Muhyi’ye,Meyyti’in Mümit’e delalet ettiği gibi.
-Eş-Şu’ün’ül-Ef’al Ve’z-Zatiyye:Dış dünyada görünen ayan ve hakikatların vahdaniyet sıfatında toplanması ve birleşmesidir.Bir ağacın dal,budak yaprak ve bütün varlığı ile büyüdüğü ve filizlendiği çekirdeğe bağlı olduğu gibi.
-Ez-Şeyh:Şeriat ve tarikat ilimlerinde derinleşen;zahir ve batın bilgilerine sahip olan kamil insandır.Nefsin hile ve oyunlarını bilen her türlü kalb ve ruh hastalıklarına karşı tedavi usullerini önce kendi nefsine tatbik eden sonra da bunları insanlara öğretendir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Sahib’üz-Zaman Ve’l-Hâl:Eşya ve hakikatlere akim olup,zaman mefhumunun dışında icraat gösteren,zaman halk eden mekan tasarrufuna sahip olan(Tayy-i zaman ve Tayy-i mekan)kimsedir.
-Sahab’ül-Vechi:İlahi isimlere mazhar olan ve onun hürmetine dualarının kabul edildiği kimsedir.Allah ile kul arasında manevi bağların kurulmasına sebep olan ve şefaat edebilen zattır.
-Es-Saba:Ruhun doğu penceresinden esen ilahi müjdeler getiren manevi ve ruhani rüzgardır.
-Es-Sadik:Sadık kelimesinin mübalağasıdır.Resûlüllahı söz iş ve ilminden ötürü doğrulayan kimsedir.
-Sıdk’ün-Nur:Salikin hak yolcusunun iç dünyasında doğan ilk ve doğru nur demetleridir.Bunlar onun ilahi müjdelere ulaştığının ilk belirtileridir.
-Es-Sadâ.Nefsin kötülüklerden dolayı kalbe gelen siyah ve paslı bir perdedir ki,tevbe edilirse bu perde kalkar.
-Es-Sa’k:İlahi tecellinin sonunda fenafillah derecesine inmek ve orada yok olmaktır.
-Es-Save:Varlık ve başkalı çukurundan kurtulup öze ermektir.
-Suver’ül-Hak.Bu ahadiyyet ve vahdaniyet sırlarına eren ve bunu kendi varlığında ilahi varlığın bir aynası olarak yansıması Muhammed(s.a.v)dir.Bu mana Sad kelimesi ile ifade edilmektedir.
-Suver’ül-İlahiyye:İlai isimleri şahsında toplayan ve onların gereğine göre davranışlarda bulunan olgun insanlardır.
-Sevam’i:Allah olunda olan kişiyi nefsin arzularından korumak için sığınak yerleridir,korunma ocaklarıdır.
-Ed-Danâin:Allah dostlarının nefisleri islah ettikten sonra kendilerine verilen bazı üstün özelliklerdir.
-Ed-Dıya:Kalb özü ile yaratılanda yaratıcıyı görmektir.
-Et-Tavil:İç dünyasının aydınlanması ile sürekli olarak kula gelen ilahi müjdelerdir.
-Et-Tahir:Şeriat ve tarikat üküm ve kaidelerine karşı gelmekten kaçınan ve içi şüphelerden arınmış olan kimsedir.
-Tahir’üz-Zahir:Günah işlemekten korunan kimsedir.
-Tahir’ül-Batın:Kalbini Allah2tan başka herhangi bir varlıkla meşgul etmekten sakınan ve iç dünyalarını hertürlü şüphe ve kötülüklerden arındıran kimsedir.
-Tahir’üs-Sırr:Bir an bile kalbini Allah’tan başka her hangi bir varlığa ayırmayan kimsedir.
-Tahir’üs-Sırr Ve’l-Alâniyye:İçini ve dışını bir tutan yaratılan ile yaratıcının haklarını tam olarak ödeyen kimsedir.
-Et-Tıbb’ür-Ruhani:Kalb ve ruhun çeşitli hastalıklarını bildiren ve bu hastalıklara karşı tedavi usüllerini gösteren ilmin adıdır.
-Et-Tabib’ür-Ruhani:Kalb ve ruha ariz olan hastalıkları tedavi eden mürşidin adıdır.
-Et-Tarika:Ruh ve mana aleminde yüceliklere ulaşmak zat-ı ilahinin varlığı ile birleşmek ve nefsin bütün kötülüklerinden kurtularak olgunluk derecesine erişmek için takip edilen yolun adıdır.
-Et-Tams.Dünya ile ilgili bütün üstünlük ve övgüleri atarak ruhunu olgunlaştırmaya yönelmektir.Kendi benliğini ilahi nurlar içinde söndürmektir.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-Zahir’l-Mümkinat.Varlıkların dış yüzüdür.Bu dış yüz ilai isim ve sıfatlara aynadarlık örevini yapar.Bu üzden varlıkların bu dış yüzüne “İzafi varlık”adı verilir.
-Ez-Zıl:Dünyada görünen varlıklara verilen addır.Çünkü gördüğümüz bu varlıklar birer gölgeden ibarettir..Bunların asılları ve kaynakları gayb alemindedir.Gayb alemindeki varlığın ışığı dünyamıza vurunca çeşitli varlıklar ve görüntüler gölge olarak görünmeye başlamıştır.
-Ez-Zıl’ül-Evvel:Birinci akıl demektir.İlahi nurun tecellisiyle meydana gelen yaratmanın ilk kademesidir.
-Zıl’l-İlah:Vahdaniyet sırrına ermiş mürşid-i kamile verilen addır.
-El-Âlem:El-Alem ikinci gölgenin adıdır.Yani yaratılması ve var olması mümkün olan ne varsa alem kelimesinin kapsamına girer.
-Âlem’ül-Ceberût:İlahi isim ve sıfatlar alemine verilen addır.
-Âlem’ül-Emr Ve’l-Mülk Ve’ş-Şehade:Cisimler ve varlıklar alemine verilen adlardır.Çünkü ruhlar üce Allah’ın emri ile vasıtasız ve zaman ölçüsü içinde yaratıkların var olmasıdır.
-El-Ârif:Yüce Allah’ın isimlerini,sıfatlarını,zatını ve bütün işlerindeki iradesini gören ve anlayan kişidir.
-El-Âlim:Yüce Allah’ın isimlerini,sıfatlarını ve bütün işlerindeki iradesini yakinen bilen kimsedir.Arif ile Alim arasındaki fark şudur;Arif yüce Allah’ın isim,sıfat ve zatını görecek kabiliyet ve anlayışa sahip olan kimsedir.Alim ise yüce Allah’ın isim,sıfat ve varlığı hakkında kesin bir bilgiye sahip olan fakat bunu görecek kabiliyeti olmayan kişidir.
-El-Âmme:Sadece şeriat hükümlerine uyan kimselerdir.Bunların alimlerine de zairi bilen alimler denir.
-El-Âr’ül-Azim Ve’l-Makt’ül-Kebir.Verdiği sözü tutmamaktır.”Söyledikleriyle amel etmeyen göründüğü gibi olmayan kimselerin sıfatıdır.”
-El-İ’bade:Kulların kendi acizliklerini yüce Allah’ın kapısında itiraf etmeleridir.
-El-Uhudiyye:İbadet ve tarikat hususunda gereken vazifeleri tam olarak yerine getirmektir.
-El-Ubadele:İlahi isim ve sıfatlardan birine mazhar olan kimselerdir.Bunlar mazhar oldukları isim ve sıfatın perdesi arkasında gizli olan bütün sırları bilir ve görürler.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Serid Ömer
Posts: 991
Joined: 06 Jan 2008, 19:26
Kan Grubu: A (+)

Re: Veliler ve Tarikatlarda Usûl

Post by Serid Ömer »

-El-İ’bre:Dünyada insanların başına gelen iyi ve kötü durumlardan öğüt almak ve ibret almak demektir.
-El-İkâb:Kimi buna birinci akıl tabiat-ıkülliye ve kimi de nefs-i natıka adını vermektir.
-El-İlle:Kulun ibadetle elde ettiği tat ve nasiptir.
-El-Amâ:İlahi vahdaniyyetin keyfiyetidir.Çünkü onun keyyifetini kendisinden başka iç kimse bilmemektir.
-El-Ama:Perde,ölge ve yerle ök arasında üneş ışınlarının örünmesine engel olan ince bulut tabakalarına verilen addır.
-El-Amd’ül-Maneviyye:Yer ve göklerin kendisi ile ayakta durduğu Ulu kimsedir.
-El-Anka:Büyük cisimler arasında görünmeyen ve mücerret bir kavram olan heyula kinaye olarak verilen addır.
-El-Avâlim’ül-Lübs:Zat-i ahadiyyetin isim ve sıfat olarak varlıklarda görünmesidir.
-El-Ayn’üs-Sabite:İlm-i ilahide var olan,fakat varlık alemindde olmayan ve görünmeyen hakikatlerdir.
-Ayn’üs-Şey.Hakikat demektir.
-Ayn’ül-İlah ve Ayn’ül-Alem:İnsan-ı kamil demektir.Çünkü yüce Allah onunla kainata bakar ve rahmet eder.
-Ayn’ül-Hayat:Yüce Allah’ın el-Hayy ism-i şerifine mazhar olan ve hayat pınarından doya,doya içen kimsedir.
-El-Iyd:Kalbe açılan ilahi müjdeler ve tecellilerdir.
-El-Ğurap.Haktan ve kutsi duygulardan uzak kalan nefsani ve cismani arzulardır.
-El-Feşa Ve’l-Feşave:Kalp aynasının yüzüne gelen ve hakkın görünmesine engel olan günahların kir ve pasıdır.
-El-Ğına:Zenginlik demektir.Bu da görülen varlıklar dünyasıdır.Hakiki zenginlik,ilai zatta yok olmak,sadece tek ve mutlak varlık sahibi olan yüce Allah’ın varlığını görmek ve onda birleşmektir.
-El-Ğavs:İlahi tecellilere merkezlik görevini yapan kutuptur.Ğavs,kutupluk derecesinden sonra gelen yüce bir makamdır.
-Ğayb’ül-Mutlak ve Ğayb’l-Haviyye:Şekil ve sınır gibi herhangi bir belirtme olmadan zat-i ahadiyyetin varlığıdır.
-Ğayb’ül-Maknün Ve’l-Masûn.Akıl ve gözlerden nasıl ve niceliği gizli ve saklı kalan yüce Allah’ın zatıdır.
El-Ğayz-Dün’er Rin:Kalbe gelen ve ilahi nurun tecellilerine engel olan günahların perdesidir.Bu tevbe ile önlenir.
-Er-Rin:İse,inkar ve küfürden dolayı kalbe vurulan mühürdür.Bu mühür imanın kalbe girmesine engel olur.
-El-Ğayz-Dün’er-Rin:İse,sadece günahlardan dolayı kalbin ilahi feyz ve nurlardan yoksun kalmasıdır.
Allah'ım!Günahlarımızı ört,affet,bağışla.Bize lütuf ve ilim ver!Hatâlarımızı önemseme.Yardım et!Kanaat ver!Afiyet ver!Basiret ver!Akıl ver!(El-Gaffaru-El-Gafuru-El-Ganiyyu-El-Hafızu-El-Hafıdu)cellecelaluhu ile bize muamele eyle!İslâm'dan ayırma!Amin.
Post Reply

Return to “Gümüşhanevi Dergahı”